Hajer ZARROUK
Hajer ZARROUK

Hajer ZARROUK

Fonction : Professeure à l'université de Carthage (Tunisie)
Éablissement d’affectation : Institut Supérieur de Technologie de Pêche et de l'Aquaculture de Bizerte
Département :
Courriel : hajer.zarrouk@ispab.ucar.tn

Thèmes de recherche

Mes recherches portent sur la pédagogie et la didactique de l'anglais de spécialité en présentiel et en ligne.
  • Cognitive affective learning with Multimedia
  • ESP (technical vocabulary learning)
  • Action-based learning
  • Digital pedagogy

Thèse
The impact of problem-based learning methodology on learners of English for Academic Medical Purpose. Université du Havre, 2016.

https://theses.hal.science/tel-01743769/document

Publications
  • Zarrouk, H. & Carl, N. Investigating online team dynamics in an ERLT setting from ESP learners’ perspectives.” (in process, accepted by Insanyyat International Symposium 2022)
  • Zarrouk, H., F. Derbel, B. Gandy Tobin, M. Al -Youssef, & W. Ibrahim. 2022. A specifically-tailored training course to support teachers of medical English at a Saudi  university: tracing pedagogical change.  ASP 81, 5- 28.
  • Zarrouk, H. 2018. Stances in conducting ESP needs analysis. International Journal of Humanities and Social Science Invention (IJHSSI) : 7: 2, 78-83.
  • Zarrouk, H. 2017. Problem based learning in ESP teaching: from theory to practice. Verlag Saarbrucken, Deutchland, Germany:  Noor Publishing.

Teen books
Zarrouk, H. 2010. Boipuso’s Trip. Tunis, Tunisia: Dar Nehil Publishing and Distribution.
Zarrouk, H. 2009. Rose Beauty and Mr. Man. Tunis, Tunisia:  MC-Editions.