Fonction : Professeure à l'université de Carthage (Tunisie) Éablissement d’affectation : Institut Supérieur de Technologie de Pêche et de l'Aquaculture de Bizerte Département : Courriel : hajer.zarrouk@ispab.ucar.tn
Thèmes de recherche
Mes recherches portent sur la pédagogie et la didactique de l'anglais de spécialité en présentiel et en ligne.
Cognitive affective learning with Multimedia
ESP (technical vocabulary learning)
Action-based learning
Digital pedagogy
Thèse The impact of problem-based learning methodology on learners of English for Academic Medical Purpose. Université du Havre, 2016.
Zarrouk, H. & Carl, N. Investigating online team dynamics in an ERLT setting from ESP learners’ perspectives.” (in process, accepted by Insanyyat International Symposium 2022)
Zarrouk, H., F. Derbel, B. Gandy Tobin, M. Al -Youssef, & W. Ibrahim. 2022. A specifically-tailored training course to support teachers of medical English at a Saudi university: tracing pedagogical change. ASP 81, 5- 28.
Zarrouk, H. 2018. Stances in conducting ESP needs analysis. International Journal of Humanities and Social Science Invention (IJHSSI) : 7: 2, 78-83.
Teen books
Zarrouk, H. 2010. Boipuso’s Trip. Tunis, Tunisia: Dar Nehil Publishing and Distribution.
Zarrouk, H. 2009. Rose Beauty and Mr. Man. Tunis, Tunisia: MC-Editions.